Що робить ТРК «Буковина», аби реформа суспільного мовлення не загальмувала

Що робить ТРК «Буковина», аби реформа суспільного мовлення не загальмувала

14:19,
19 Серпня 2016
8811

Що робить ТРК «Буковина», аби реформа суспільного мовлення не загальмувала

14:19,
19 Серпня 2016
8811
Що робить ТРК «Буковина», аби реформа суспільного мовлення не загальмувала
Що робить ТРК «Буковина», аби реформа суспільного мовлення не загальмувала
Виконавчий директор філії НТКУ «Чернівецька регіональна дирекція» Любов Годнюк – про нові проекти ТРК «Буковини», тренінги для журналістів і стосунки телерадіокомпанії з владою.

Перший етап реформування Суспільного мовлення, суть якого полягає у припиненні юридичних осіб ДТРК, завершується. Напередодні другого етапу реформи СМ – корпоратизації і створення публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (ПАТ НСТУ) – сайт «Суспільне мовлення» поцікавився в Любови Годнюк, які зміни у  телерадіокомпанії відбулися за останній рік  та що може загальмувати  реформи на ТРК «Буковина».

Любов Годнюк розповіла, що на «Буковині»запрацювала єдина Служба інформації. Тепер журналісти-інформаційники радіо та телебачення готують новини одночасно для радіо, телебачення і сайту.

Новий сезон на ТРК «Буковина» планується запустити з 1 січня 2017 року. Журналісти готують журналістські розслідування, телепередачі про досягнення в буковинській ІТ-сфері, мають намір використовувати прямі включення, скайп-зв’язок, включати стріми. Важливим чинником у цьому процесі є робота Тренінгового центру. Працівники Чернівецької філії НТКУ намагаються брати участь у всіх тренінгах та семінарах. Та, на жаль, цього не вистачає. Тому найчасніше, з чим звертаються журналісти до керівництва телерадіокомпанії, це побажання зорганізовувати тренінги на місцях для працівників медіа.

– Любов Олексіївно, які оновлення (технічні, у новинах та програмах) відбулися на телерадіокомпанії за останній рік?

 – З 4 березня 2016 року радіо «Буковина» (Філія НТКУ «Чернівецька регіональна дирекція») разом із Українським Національним радіо почало працювати у FM-діапазоні на частоті 91,8 МГц. Чотири години має місцевий мовник, 20 – загальнодержавний. До цієї події буковинські радійці йшли майже два десятки літ (до цього працювали лише у мережі проводового радіо, а також на середніх (837 АМ) та ультракоротких хвилях (67,97 FM).

Враховуючи смаки та потреби аудиторії, творчий колектив радіо «Буковина» нині передусім зосереджує увагу на темах суспільно-політичних та соціальних, які найбільше хвилюють слухачів, на відродженні української духовності та національної самосвідомості (про це йде мова, зокрема, у нових програмах: «Акценти», «Арт-узвіз», «Код нації», «Точка дотику» та ін.). До ефіру радійці запрошують бійців АТО, волонтерів, громадських активістів, науковців, музикантів, спортсменів. Чимало уваги приділяють й молодіжній аудиторії, а ведучі нових ранкових шоу «Пішки з ліжка» та «Ранок із Символами» дарують позитив, якісну музику та спілкування з цікавими гостями. Новим проектом є також передача «Вікенд», де йдеться про здорове харчування та профілактику здорового способу життя. Змістовними є й програми для дітей («Знайко», «Світ дитинства»), де ведучі у тому числі й школярі.

Щодо музичного контенту радіо «Буковина», то він на понад 80 відсотків – український. Звучать як вітчизняні хіти 60-90-х років минулого століття (передачі: «Ретрохвиля», «Скарби фонотеки», музичні добірки), так і нові композиції українських гуртів та виконавців (передачі: «Музична толока», «Фестивальна країна», «Свіжачок», «Таланти України»).

Радіо «Буковина» має оновлений сайт http://www.radiobuk.com.ua/

Для забезпечення потреб у роботі Служби інформації телерадіокомпанії «Буковина» на початку року було придбано та встановлено 3 комп'ютери, що дало змогу покращити процес підготовки відеосюжетів для інформаційних випусків.

Нині у нас запрацювала єдина Служба інформації. Ми об’єднали журналістів-інформаційників радіо та телебачення. Тепер новини готуються одночасно для радіо, телебачення і для нашого сайту…

ТРК «Буковина» у 2015 році готував телепроект «Герої», пам’яті загиблих на Майдані та в зоні АТО буковинців. З початку 2016 року проект змінивназву на «Відважні», і сьогодні у програмі яскраві історії з життя та воєнних буднів наших відважних воїнів та проблеми, які постають у військовослужбовців, що повертаються з АТО.

У лютому 2016 (11.02.16) року ми провели телерадіомарафон з нагоди урочистого відкриття Року англійської мови на Буковині. Він розпочався прямою відеотрансляцією дійства з ОЦЕВ «Юність Буковини». По його завершенні у телестудії продовжився телерадіомарафон із прямими включеннями за участі учасників урочистої академії з приміщення наукової бібліотеки у Чернівцях. Продовжили обговорення теми і потреби знання мов і під час прямого ефіру вечірньої телевізійної студії «А-3». Марафон тривав понад 6 год.

«Відважні»

Наприкінці липня ми відпрацювали 5год. 20хв. прямої трансляції on-line (та в її рамках 3год.30 хв. прямого телевізійного ефіру) змагань Чемпіонату України з баскетболу 3х3з площі Філармонії у Чернівцях за допомогою пересувної телевізійної станції. Це був гарний і успішний досвід для усієї команди. Бо працювала справді команда: технічна служба, оператори, режисер і звукорежисер, журналіст і спортивний коментатор, водій і т.д. Отримали справжнє задоволення від виконання такої роботи… Хоча ми і раніше широко висвітлювали змагання Чемпіонатів Світу та Європи з мотокросу на трасі Міжнародного спортивного центру «Суперкрос» у Чернівцях за допомогою ПТС.

 – Чи готуються нові проекти на осінь?

 – Нові проекти і взагалі новий сезон ми плануємо запустити з 1 січня 2017 року. У цьому ж контексті працюємо спільно з кластером буковинських інноваційних технологій ім. Йозефа Шупмепетера (CIBIT) над створенням нового сайту телерадіокомпанії «Буковина» (зараз на етапі уточнення ТЗ). Прогнозувати коли він запрацює, на разі складно.

З січня 2017 року плануємо запустити щоденний прямоефірний проект «Доброго ранку, Буковино!» (на разі програма виходить у неділю та понеділок). Це ранкове шоу, в якому телеглядачі зможуть познайомитись із цікавими гостями і поспілкуватись із ними у прямому ефірі, разом із ведучими зробити ранкову зарядку та поснідати. Це і свіжі новини, прогноз погоди, анонси подій та заходів, подорожі і т.д.

Гімнастика на «Доброго ранку, Буковино!» 

З початком нового року плануємо змінити формат і студійне оформлення для «вечірнього шоу» також у прямому ефірі (визначаємось із назвою). Сьогодні це прямоефірна «Телевізійна студія А-3: актуально, аргументовано, аналітично», що порушує гострі суспільно-значущі теми… Плануємо ширше використовувати прямі включення, скайп-зв’язок, включати стріми і т.д.

Також плануємо створити вже окремий цикл телепередач IT-CV про досягнення Буковинських представників ІТ-сфери, їх унікальні розробки та технології майбутнього і сьогоднішнього. Це і детальний розгляд буденних речей і процесів, нововведень у галузі техніки, технології, організації праці, управління та інших сфер інноваційної діяльності, і все для зацікавлення і привернення уваги молоді.

На стадії втілення у життя новий соціальний проект, що передбачатиме і жанр журналістського розслідування «Життя… як воно є». У центрі уваги – людина: з її проблемами, бідами і болями… Мета – порушити проблему і знайти механізми її вирішення…

Буковина – край талановитих людей. Про них повинні знати і на Буковині, і в Україні та й за її межами… Телепроект «Це моя Буковина» готуватиметься і за листами телеглядачів, бо стільки цікавого навколо нас, про що ми ще не знаємо…

І ще багато у нас цікавих ідей, які, до речі, часто підказують самі люди… Ми б не хотіли про все розповідати аби не наврочити… Сподіваємось, нас зрозуміють…

 – Чи є у вас проблеми з впровадженням Суспільного мовлення? Як їх вдалося вирішити?

 – Кожен новий процес містить у собі моменти невизначеності, невпевненості, вагань та пошуків, а головне – це фактор новизни та інтересу до всього нового… Отож, ми маємо інтерес до цього процесу, ми є його учасниками, ми вчимось і прагнемо вдосконалення… Важливим чинником у цьому процесі є робота Тренінгового центру. Працівники Філії НТКУ «Чернівецька регіональна дирекція» намагаються брати участь у всіх тренінгах та семінарах, повертаючись із навчання, колеги діляться набутими знаннями із усім колективом. Корисним є і досвід колег із країн Європи, де вже впродовж років діє суспільне мовлення.

 – Скільки людей працює у телерадіокомпанії після останнього 10% скорочення?

 - Штат працівників Філії НТКУ «Чернівецька регіональна дирекція» 192 особи, за фактом – 184.

 – Як співробітники сприймають перехід на суспільне мовлення? З якими запитаннями звертаються до керівництва щодо процесу створення суспільного мовлення?

 – Колектив компанії з великим бажанням та творчим азартом сприймає саму ідею створення суспільного мовлення. Наразі у цій площині є чимало запитань як щодо фінансування, так і щодо потреби законодавчого врегулювання самого процесу створення Суспільного мовлення. Про це йшла мова під час зустрічі генерального директора НТКУ Зураба Аласанії з працівниками Чернівецької регіональної філії.

Зураб Аласанія на ТРК «Буковина».

 Щоб створити якісний інформаційний продукт, необхідна підготовка фахівців. Журналісти ТРК «Буковина» висловили побажання, аби зорганізовувати тренінги на місцях для працівників медіа, адже до столиці мають можливість поїхати лише одиниці. Запитань у працівників філії до генерального директора НТКУ було чимало. На всі запитання отримали відповіді і ще раз переконалися у тому, що нині необхідно усім учасникам процесу докласти зусиль, аби реформа суспільного мовлення не загальмувала.

Також Зураб Аласанія ознайомився з умовами, в яких працює колектив, оглянув студії телебачення. Спілкуючись із працівниками Чернівецької філії НТКУ, найбільшу увагу акцентував на потребі створення якісного інформаційного продукту: «Новини мають бути стриманими, не чорними, не кривавими. Розраховуємо на величезний проект на 5 мільйонів євро, гроші від західних партнерів. Йдеться про спільний масштабний NEWS HOUSE. Глядачі одразу помітять зміни. Єдине, що необхідно – терпіння та довіра до суспільного мовника».

 – Які у телекомпанії стосунки з облдержадміністрацією? Чи вдається відійти від їх впливу, можливо, тиску?

 – Наші стосунки із Чернівецькою обласною державною адміністрацією можна вважати як суто ділові. Не відчуваємо ні впливу, ні тиску з боку керівництва чи працівників ОДА.

Коли «Детектор медіа» тільки розпочинав роботу, найпопулярніші українські медіа ще дослухалися до темників. Але завдяки спільній боротьбі журналістів та суспільства це змінилося. Найпоказовіше: Україна пройшла шлях від державного телебачення до Суспільного.

Тепер наша команда прагне розширювати аудиторію та впливовість Суспільного мовлення заради ідей та ідеалів, які воно продовжує ілюструвати.

Запрошуємо приєднатися до нас у цьому завданні, ставши частиною Спільноти «Детектора медіа».
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду